aicarriere.nl

De helpdesk anno 2025

Nieuws
18-09-2025
Joachim Cruysberghs
24+, het customer care center van KBC, zet zijn deuren open voor CEO’s en partners voor de tiende editie van de Dag van de Customer Contact medewerker. Is de menselijkheid in de job ver te zoeken dankzij AI, of biedt de technologie juist ondersteuning?

Wie bij ‘callcenters’ nog denkt aan sombere kantoren en scripts heeft ongelijk. Een rondleiding door het gebouw van 24+ bewijst het tegendeel. Hier werken helpdeskmedewerkers voor iedere KBC-afdeling, van nalatenschap tot Bolero-ondersteuning.  

Generatieve AI is een belangrijke ondersteuning voor de medewerkers. De investering van de grootbank in AI tien jaar geleden heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen, al gebruikt 24+ voorlopig nog zijn eigen AI-tools. Tegelijk hangt er een warme en menselijke sfeer, ook al is helpdeskmedewerker niet altijd de meest dankbare job.  

Meer dan telefoons opnemen 

Carl Buelens, CEO van 24+, werpt een blik op het dagelijkse werk. “We ondersteunen klanten bij alle mogelijke vragen, van technische problemen tot advies over bankproducten,” zegt hij trots. “Belangrijk: we zijn volledig complementair aan de andere kanalen van KBC of de collega’s van KBC Live. Wij geven geen financieel advies, maar werken wel volgens KBC-strategie met een Digital First with a Human Touch-aanpak.”  
[....]

Lees verder op: itdaily.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Univé
Marktconform
Junior, Medior
Zwolle
Als Data Analist bij Univé Oost heb je een cruciale rol in het benutten van data voor een breed scala aan toepassingen. Je speelt een actieve rol in het beheer...
Rijksoverheid
5.864 - 8.550
Medior, Senior
Den Haag
Als Kwartiermaker / afdelingshoofd risicosignalering en toezicht algoritmes en AI bij de Autoriteit Persoonsgegevens, leid je de ontwikkeling van toezicht op algoritmes. Je bouwt een datagedreven monitoringfunctie op en coördineert...
Gemeente Leeuwarden
4.097 - 5.912
Medior
Leeuwarden
Als Beleidsadviseur AI bij de Gemeente Leeuwarden geef je richting aan de technologische transitie met AI. Je ontwikkelt beleidskaders, bouwt aan governance, en adviseert over maatschappelijke en ethische aspecten. Je...
NN
4.092 - 5.846
Medior
Rotterdam
As a Data Engineer and Analytics Specialist at NN Life & Pensions, you will build data pipelines, enhance data strategies, and optimize business models using SQL, Python, and Power BI....